Knihovna
> Čtenářská gramotnost > Podpora sdílení zkušeností ze čtení (Moderátor)
< Zpět na knihovnu čtenářské gramotnosti
Lekce Skupinová práce jako cesta ke sdílení poznatků
- náměty pro mateřské školy: z e-publikace 29 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti v předškolním vzdělávání (PDF, 79 MB):
- Co víme o slonech (strana 36)
- Dějiny procesů s čarodějnicemi
- Moderní vyučovací metody - 4. díl - Kooperativní učení (článek)
- Kasíková, Hana: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997
- Kasíková, Hana: Učíme (se) spolupráci spoluprací, AISIS, Kladno 2005
- Jak na skupinové a kooperativní učení (článek)
- Výuka v kooperativních strukturách (článek
- Od skupinové ke kooperativní výuce (článek)
- Skupinová práce a kooperativní učení I. a Skupinová práce a kooperativní učení II. (záznamy z webinářů)
- Komunitní kruh (článek)
- Kooperativní vyučování (článek)
- Kooperativní učení: aby to fungovalo… (článek)
- Skupinová práce (minimetodika)
- Skupinová práce na ZŠ (článek)
- Skupinová práce (metodický list)
- Reflexe procesu (článek)
- Potenciál reflexe ve vyučování (článek)
- Cesta k výjimečnosti (sylabus, metodika a přílohy vzdělávacího modulu Zavádění formativního hodnocení ve škole)
- Skládankové učení (článek)
- Skládankové učení (PDF)
- Skládankové učení
- Pěstujeme bylinky doma i na zahradě (text k použití do výuky)
- Bylinkový ráj (texty k použití do výuky)
Lekce Sdílení prožitků
- náměty pro mateřské školy: z e-publikace 29 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti v předškolním vzdělávání (PDF, 79 MB):
- Čarování (strana 46)
- Sdílení čtenářských prožitků - str. 54-55 z odkazu: Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka - sborník ČŠI
- Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti - str 124 - 129 - výuková lekce zaměřená na sdílení
- Cizí zeď - článek - výuková aktivita použitá v lekci https://clanky.rvp.cz/clanek/s/Z/22288/CIZI-ZED.html/
- Čteme si i společně - sborník čtenářských lekcí čtenářských klubů na 2. stupni ZŠ
- Odborný panel pro rozvoj čtenářské gramotnosti si pokládá otázky: “Kam míříme?”, “Kde jsme?” a “Kudy dál?” - článek - ohlédnutí za 2. minikonferencí ČG věnované čtenářským dílnám
- Čas, kdy žáci čtou, je dobře stráveným časem (PDF, 0,2 MB) - text D.Millerové o počátcích čtenářských dílen
- Zásobník metod používaných v OSV - metodika s inspirativními příklady vhodnými ke sdílení prožitků
- Obětoval jsem všechno - text pro inspiraci k tělocviku
- Učíme se navzájem (zaměřeno na metakognici). Blok hodin o čínských obtížích s podzemní vodou - článek - inspirace např. pro fyziku, zeměpis, chemii k tématu reflexe a sdílení prožitků z textu
- Proč řešit židovskou otázku? - cvičení