NPI Vedeme školu Metodický portál RVP.CZ Zapojme všechny Digitalizace vzdělávání Revize RVP EduRevue MojeEdu
logo RVP.CZlogo RVP.CZ
Materiály do výuky Odborné články Webináře
Další
  • Katalog EMA
  • Spomocník
  • Digifolio
  • Blogy
  • Profil Škola21
  • Profil Učitel21
  • Evaluační nástroje
  • Gramotnosti pro život
Přihlásit

Staňte se součástí

Přihlásit se do portálu

Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se registrovat
Materiály do výuky Odborné články Webináře Další
Spomocník Blogy Digifolio
Pro výuku
  • Odborné články
  • Materiály do výuky
  • Webináře
  • Katalog EMA
  • Spomocník
  • Gramotnosti pro život
Komunita
  • Blogy
  • Digifolio
Evaluace
  • Profil Škola21
  • Profil Učitel21
  • Evaluační nástroje
Archiv
  • Wiki
  • Diskuze
  • E-learning
  • AudioVideo
  • Burza
  • Obrázky
  • Galerie
  • Pospolu
  • Pohyb a výživa
  • Hodina pohybu navíc
  • Evropské jazykové portfolio
GRAMOTNOSTI
KNIHOVNA
JAK ZAČÍT
O PROJEKTU
Přihlásit
Přihlásit
Úvod
Knihovna - MG - Zkoumáme různé cesty za poznáním (Badatel)

Knihovna

> Matematická gramotnost > Zkoumáme různé cesty za poznáním (Badatel)

< Zpět na knihovnu matematické gramotnosti

< Zpět na rozcestník knihovny

 

Lekce Ověření platnosti zákonitostí

  • Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů.
  • Fakta versus názory
  • Wikipedie:Uč (s) Wiki
  • Zpětná vazba

 

Lekce Logické uvažování, argumentace

  • náměty pro 1. stupeň základních škol: z e-publikace 49 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti na 1. stupni základní školy  (PDF,54MB):
    • Zahrada (strana 221)
  • Kritické myšlení - Úvod do rozpoznávání keců - video
  • Argumentační fauly - bezfaulu.net
  • Soužití s uprchlíky: Pilujeme argumenty
  • Argumentační fauly - infografika

 

Lekce Badatelská činnost

  • Fuchs, E., Lišková, H., & Zelendová, E. (2014). Manipulativní činnosti rozvíjející matematickou gramotnost. Jednota českých matematiků a fyziků, Praha.
  • Haglund, J., Jeppsson, F., Hedberg, D. & Schönborn, K. J. (2015). Thermal cameras in school laboratory activities, Physics Education, (50), 4, 424-430.
  • Projekt Badatele.cz
  • Projekt CIVIS

 

KNIHOVNA ÚVODNÍ LEKCE

Čtenářská gramotnost

Výběr textů do výuky (Inspirátor) Rozšiřování rejstříku čtenářských úloh (Modelář) Rozvoj schopnosti kritického čtení textů (Průvodce hlubinami) Podpora sdílení zkušeností ze čtení (Moderátor) Podpora čtenářské samostatnosti (Mentor)

Matematická gramotnost

Rozhodujeme se na základě zkušeností a znalostí (Analytik) Zkoumáme různé cesty za poznáním (Badatel) Spolupracujeme, chyba není překážka (Motivátor)

Digitální gramotnost

Vyhledáváme, třídíme, ukládáme a sdílíme data a informace (Datel) Tvoříme digitální obsah (Lemčík) Komunikujeme, spolupracujeme a budujeme aktivní občanství (Surikata) Chováme se bezpečně v on-line prostoru a myslíme na zdraví (Želva) Rozvíjíme informatické myšlení, víme si rady s technikou (Buldok)
npi

Pro uživatele

  • Informace
  • O portálu
  • Pravidla užívání
  • Garance obsahu
  • Netiketa
  • Kontakty
  • Pro autory článků, materiálů
  • Newsletter
  • Licence
  • GDPR
  • Nejčastější dotazy

Pro výuku

  • Odborné články
  • Materiály do výuky
  • Webináře
  • Katalog EMA
  • Spomocník
  • Gramotnosti pro život

Komunita

  • Blogy
  • Digifolio

Evaluace

  • Profil Škola21
  • Profil Učitel21
  • Evaluační nástroje

Archiv

  • Wiki
  • Diskuze
  • E-learning
  • AudioVideo
  • Burza
  • Obrázky
  • Galerie
  • Pospolu
  • Pohyb a výživa
  • Hodina pohybu navíc
  • Evropské jazykové portfolio
ESF logolink MŠMT logolink
  • Ochrana osobních údajů

Národní pedagogický institut České republiky © 2025