Badatelsky orientovanou výuku je možné rozdělit do čtyř navazujících kroků:
Klepněte na krok a podívejte se, které otázky se k němu pojí:
×↕
1. krok: Motivace k bádání – kladu si otázky a vybírám z nich jednu výzkumnou otázku.
Co chci řešit?
To mě zajímá!
Kde se dozvím víc?
Co se chci ještě dozvědět?
Smazat text
Přidat text
×↕
2. krok: Přicházím s domněnkou. Formuluji domněnku – hypotézu.
Co si o tom myslím?
Jak to asi je?
Smazat text
Přidat text
×↕
3. krok: Plánuji a připravuji pokus. Provádím pokus a zaznamenávám výsledky. Vyhodnocuji získaná data.
Jak zjistím, že mám pravdu?
Smazat text
Přidat text
×↕
4. krok: Formuluji závěry z výsledků pokusu. Vracím se ke stanovené hypotéze a přemýšlím nad její pravdivostí. Hledám souvislosti výsledků s praktickým životem. Prezentuji ostatním výsledky. Kladu si nové otázky.