
Děti sedí na koberci. Na připraveném stolku učitelka demonstruje různé situace, kdy pomocí různých typů papírů tvoří most. Nejprve překlene pilíře hladkým papírem, pak skládaným podélně pilířů a nakonec příčně (viz obrázek). Tím děti zjišťují, že pro nosnost například papíru je důležitá nejen jeho pevnost, ale i tvar jeho složení.
Učitelka:
- „Děti, který z těchto papírů bude mít větší „sílu“?"
Děti:
- „Je to asi jedno."
- „Já myslím, že čtvrtka."
- „Jo, ale nejde z ní udělat harmonika."
Učitelka:
- „Zkusíme odhadnout, jestli náš most unese vaši postavičku. Postupně to vyzkoušíme."
Děti po chvíli:
- „Rovný papír moji postavičku neunesl, zkusím to s „harmonikou“. Aha, to taky nejde."
- „Můžu to zkusit jinak? Teď to drží!" Dítě položilo skládaný papír příčně a figurka nepropadla.
- „Zkusím to taky, můžu přidat svoji? Jo, drží obě!"