Algoritmus je tedy postup vedoucí k řešení nějaké úlohy.
Ale jak by takový postup měl vypadat? Na co je potřeba dávat pozor? Podívejte se na video, ve kterém tatínek připravuje sendviče přesně podle postupu, který mu napsaly jeho děti.
Poznámka: Video je v angličtině, ale věříme, že k pochopení to nevadí. Také si můžete nechat zapnout automatický překlad titulků. Délka videa je 5 minut, může se to zdát dlouhé, ale vyplatí se vydržet až do konce, společně si potom shrneme nejen to, jak by měl správný algoritmus vypadat, ale připomeneme si znovu i dva důležité principy rozvoje gramotnosti, kterým jsme se věnovali v úvodním modulu a které tatínek s láskou uplatnil.
×↕
Co jsme viděli ve videu?
Sami jste viděli, že pokud není algoritmus napsaný jednoznačně, může vést k různým a někdy i hodně podivným výsledkům.
Ve videu je také moc pěkně ukázáno, jak mohou děti samy (s naší dopomocí) objevovat nové principy. Jen jim musíme nechat prostor a čas, nechat je pracovat s chybou. Být spíše jen průvodci na jejich cestě učením.