Úvod Gramotnosti Čtenářská gramotnost Čtenářské situace Lekce Čtenářské situace Čtenářská gramotnost ×↕ Uvědomění – shrnutí ×↕ Zaklikněte ty z nabízených situací, které napomáhají utvářet dovednosti žáků, které jim budou v životě užitečné: ×↕ Samostatně řeší otázky pracovního listu, které se týkají mluvnických jevů. Správná odpověď Ne, nebylo prokázáno, že procvičování mluvnice na souvislém textu podporuje jazykovou kompetenci či gramotnost. ×↕ Chodí po třídě/knihovně... vyhledávají a vypisují si informace o určitém literárním či jiném tématu Ano, toto zakládá velmi vhodný studijní návyk a taky upevňuje porozumění žáka tomu, že čtenářské dovednosti jsou pro praxi užitečné. Špatná odpověď ×↕ Diskutují kolem počítače či tabletu, píší na flip... Ano, podpora týmové práce vede k pochopení, čtenářské dovednosti jsou praktické a praktické je také pracovat v týmu. Špatná odpověď ×↕ Budou číst novým prvňákům, a tak s rodiči vybírají nové, i starší knížky, které by se dětem mohly líbit Ano, toto podporuje čtenářskou gramotnost a vede to k sebeuvědomění, že i jako čtenáři se vyvíjíme, že jsou jiné než individuální čtenářské role Špatná odpověď ×↕ Reflektují výsledky svého učení podle školních či třídních kritérií Ano, toto je zásadní pro rozvoj čtenářské gramotnosti pro život: sebehodnocení a plánování rozvoje čtenářství je činnost, k níž se bohužel nepřistupuje v našich školách systematicky, my to ale vřele doporučujeme! Špatná odpověď Zpět Zkontrolovat Pokračovat Spustit lekci znovu Zpět na gramotnosti