Chcete-li se dozvědět, co děti opravdu zajímá, zjistěte to… například prostřednictvím příběhů.
Zjišťujte potřeby a zájmy dětí – mluvte o významu Velikonoc, různých rituálech, tradičních zvycích, typických jídlech i dekoracích a ozdobách spojených s těmito svátky... uvidíte, že někdo si bude chtít uplést pomlázku, někoho zaujalo zdobení kraslic, další bude chtít upéct nějakou velikonoční dobrotu.

Podporujte děti v kladení vlastních otázek i v jejich zodpovídání:
- Co se chci dozvědět? Co mě zajímá? Co chci vytvořit?
- Po jakém zdroji sáhnu? Co k tomu potřebuji?
K vyhledání a zpracování informací mohou děti využít následující zdroje:
- lidské kapacity (rodiče, prarodiče, paní kuchařka),
- encyklopedie,
- knihy s příběhy,
- kalendáře, pohlednice,
- knihy receptů,
- návody na pletení pomlázek,
- instruktážní videa (recepty, pomlázky, kraslice).
Buďte ale připraveni i na další originální nápady dětí, možná totiž mají zkušenost s jinými krajovými zvyky a vy byste jim měli umět nabídnout podporu a pomoc.
V reflexi diskutujte o přínosech, výhodách i nevýhodách jednotlivých zdrojů (Osvědčil se mi vybraný zdroj a proč, nebo příště vyberu jiný?), ptejte se dětí, zda se naplnily jejich potřeby, s kterými zdroji se jim pracovalo lépe, jak byly při činnostech spokojené.