V předškolním věku dítě pracuje s informacemi v ústní i písemné (obrázkové) formě. Při obrázkovém čtení využívejte vhodné piktogramy. Při práci s informacemi děti pracují s podmínkami, které vhodně gradujeme, obměňujeme a tím zvyšujeme náročnost úkolu (zadání se sdruženými podmínkami (např. vyhledej dvě malé červené kostky).
Ústní zadání umožňuje rychlou zpětnou vazbu, zda dítě pokynu, informaci dobře rozumí a umí s ní adekvátně pracovat.
Informace můžeme připravit i strukturované do mřížky (bez záhlaví), tabulky se záhlavím nebo schématu.
Mřížku využíváme více při ústním zadání (příklad 1), tabulku při samostatné práci dětí s předlohou (příklad 2), schéma (příklad 3). Příklad 3 vhodně zasahuje do polytechnické výchovy, kdy cíleně rozvíjíme a využíváme prostorové vnímání dětí.