Vazba na matematickou gramotnost v uzlových bodech vzdělávání:
Jednou ze složek matematické gramotnosti je schopnost vyhledat informace vhodné k řešení problému. Jak je zde popsáno, „Jazyk hraje důležitou roli v každé oblasti lidského života. V matematice pracuje žák s mnoha jazyky a používá je jak při vlastním řešení problémů, tak v komunikaci. Tato schopnost se projevuje jak pozitivně (při autentickém řešení někdy dokonce žák vytvoří svůj vlastní jazyk), tak negativně (nízká úroveň znalosti jazyka vede k nedorozumění a neschopnosti uchopit problém)“.
Ke stažení:
Dítě/žák:
- MG-0-2-05 Pracuje s obrázkovou encyklopedií. (na konci MŠ)
- MG-0-2-06 Vybere z ústního projevu nebo z obrázku podstatné informace, doptá se na informace, které mu chybí nebo kterým nerozumí.
- MG-2-2-05 Pracuje s učebnicí, encyklopedií, beletrií. (na konci 5. r. ZŠ)
- MG-2-2-06 Dovede využít informace z internetu.
- MG-2-2-07 Dokáže ve sdělení rozlišit podstatné informace od nepodstatných
- MG-2-2-08 Dohledá některé informace v doporučených tištěných i elektronických médiích.
- MG-4-2-06 Posoudí relevantnost získaných informací. (na konci 9. r. ZŠ)
- MG-4-2-07 Posoudí věrohodnost informačních zdrojů, které využívá.
- MG-4-2-09 Rozpozná nepřesné a neúplné informace, dohledá potřebné informace.