Žák na základě textu srovnávajícího v určitých parametrech několik olympijských her po 2. světové válce se sloupcovými diagramy tvoří vlastní úlohy a vytvořené úlohy řeší.
Žáci si ve dvojicích přečtou text a zformulují otázku, na kterou lze najít v textu (v diagramu) odpověď s využitím matematických dovedností. Na volný list papíru si připraví vzorové řešení.
Připravené úlohy (bez řešení) rozmístí po třídě. Žáci si postupně vybírají úlohy a řeší je podle svých schopností a vlastním tempem.
Na závěr zhodnotíme obtížnost úloh. Žáci mezi sebou porovnají postupy, které zvolili, a zkontrolují si řešení podle připravených vzorů.
Důkazy o učení (rozklepněte si):
×↕
1. Žák využije informace z textu nebo z diagramu a zformuluje slovní úlohu.
Jedná se o důkaz o učení ve složce čtenářské gramotnosti porozumění textu, linie Vyhledávání a propojování přímo i nepřímo vyjádřených informací podle účelu čtení a Práce s grafickým zobrazením.
Smazat text
Přidat text
×↕
2. Žák řeší zvolené slovní úlohy osvojeným matematickým aparátem, při řešení využívá informace z lineárního textu a z diagramu.
Nejedná se o důkaz o učení čtenářské gramotnosti, ale důkaz o učení v oblasti aplikované matematiky.
Smazat text
Přidat text
×↕
3. Žák zformuluje, jak se mu pracovalo s texty kombinovanými s grafy, a popíše svými slovy metodu, jíž si pomáhal k porozumění textu a splnění zadání.
Zde se jedná o důkaz o učení ve složce čtenářské gramotnosti čtenářská nezávislost, linii Metakognice – čtenářské strategie a Reflexe čtení a čtenářství, což pomáhá stanovování dalších čtenářských cílů (zde pro čtení nelineárních textů).