Příklad komplexního formátu pro sdílení prožitků: Čtenářská dílna
×↕
Co bychom si měli uvědomit
×↕
Co je čtenářská dílna
Jedná se o prostor pro každého žáka uplatnit své čtenářské zájmy, orientovat se při volbě toho, co bude číst, momentální čtenářskou potřebou.
Dílna čtení je organizována jako pravidelná součást literární výchovy na mnoha školách.
Dílna čtení může a měla by být pravidelnou součástí vzdělávání v různých předmětech a/nebo by měla být organizována jako výsledek týmové spolupráce mezi učiteli více předmětů.
×↕
Co čtenářská dílna NENÍ:
Nejedná se o volnočasovou aktivitu. Tou mohou být naopak třeba čtenářské kluby, které mají podobné zaměření; bývají organizovány v rámci školních družin a klubů.
Dílna čtení není jednorázová, jedná se o páteřní aktivitu rozvoje čtení, čtenářství a myšlení žáků či jiných studijních zdatností.
Dílna čtení není metodou literární výchovy, jedná se o výukový formát uplatnitelný napříč obory vzdělávání.
Dílna čtení není společným čtením výchozího textu s otázkami, a to ani v případě zařazení dlouhých bloků samostatného čtení žáků, práce s pracovními listy a skupinové práce.