Knihovna > Čtenářská gramotnost > Podpora čtenářské samostatnosti (Mentor)
< Zpět na knihovnu čtenářské gramotnosti
Lekce Výběr textu podle potřeby žáků
Lekce Volba čtenářských strategií
- náměty pro mateřské školy: z e-publikace 29 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti v předškolním vzdělávání (PDF, 79 MB):
- Beruška nebo slunéčko - pohybová hra (strana 20)
- Čtenářská gramotnost - definice a roviny
- Čtenářské strategie - tabulka
- Techniky efektivního čtení - článek
- Extenzivní čtení pomáhá žákům najít cestu ke knihám v cizím jazyce - článek
- Jak efektivně číst (nejen) knihy? - článek
- Hník, O: Můj atlas Česka, Praha 2017, Albatros (kniha citovaná v lekci, s níž mohou učitelé pracovat)
- Text i s otázkami pro metodu řízeného čtení + tabulka výroků ANOXNE (doplníme)
- Ústecký kraj - video - inspirace k lekci
- Pravidla pro řízení debaty (doplníme)
- Krutá pravda o “nejlepší zemi světa”. Jak to doopravdy vypadá v KLDR (popis vládního systému a jeho dopadu na život obyvatel) - článek
- 20 zajímavých faktů o divném životě v Severní Koreji - článek
- Je život v Severní Koreji opravdu tak hrozný, jak ho mnoho lidí vnímá? Vyzpovídali jsme australského průvodce, který tam napůl žije (Rozhovor)
- Fotograf vyvezl z Koreje snímky, po jejichž zveřejnění mu byl navždy zakázán vstup do země (zakázané fotografie života v KLDR)
- KLDR se mění, jsou tu nádherné pláže i hory na lyžování, říká český průvodce (povolené fotografie života v KLDR)
Lekce Plánování rozvoje čtenářské gramotnosti samotnými čtenáři
- náměty pro mateřské školy: z e-publikace 29 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti v předškolním vzdělávání (PDF, 79 MB):
- Život v zahradě - šípková růže (strana 224)
- náměty pro 1. stupeň základních škol: z e-publikace 49 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti na 1. stupni základní školy (PDF, 54MB):
- I věci mohou vyprávět (strana 280)
- Kurikulární reforma na gymnáziích - str. 62-69
- Pětilístek - popis metody a možnosti jejího uplatnění
- Kritická gramotnost - o praxi, textech a kontextech (čtenářské vývojové kontinuum - str. 9 - 12)