Jak na to?
- Ponecháme uvedené materiály nějaký čas na chladném počasí venku.
- Žáci následně změří jejich teplotu.
- Výsledky si přehledně zaznamenají do tabulky a porovnají. Možná budou trochu překvapeni, že teplota „chladného“ kovu se v zásadě neliší od teploty plastu, betonu či „teplého“ dřeva.
Jak mohou určit, který z materiálů je nejlepší k posezení za chladného počasí?
Jistě sami přijdou na to, že to bude nejlepší poznávat na vlastní kůži. Stačí přiložit vybranou část těla po stejnou dobu k jednotlivým materiálům a změřit teplotu dané části těla.
Opět si přehledně zaznamenají naměřené teploty a následně získané výsledky porovnají. Nyní je čas, aby tyto výsledky interpretovali v kontextu řešené otázky.
Poté, co pojmenovali nejvhodnější materiál k sezení během chladných dní, se nabízí možnost společné diskuse ke zkoumaným materiálům a jejich tepelným vlastnostem.