A jak je to s didaktickým potenciálem textu podle nás?
- Smysl textu a autorský záměr: Text je pojat hravě (autor jako vynálezce velblouda a kaktusu), to z něj činí netypický naučný text. Žáci se tak seznamují s netradiční formu takového typu textu).
- Čtenář a text: Text počítá se zvídavým čtenářem, který bude se zájmem odkrývat různé významy slov, spojení a přirovnání. Pro dětského čtenáře to může být náročnější.
- Žánr textu a způsob podání: Již z doprovodné ilustrace je zřejmé, že bude o kaktusu pojednáno neobvykle (srovnání kaktusu a velblouda) – vtipně, nápaditě. Text je protkán otázkami, na které dostává čtenář téměř ihned odpověď.
- Forma a jazykové prostředky: Text je jazykově pestrý (například při popisu obrazných pojmenování a metafor), zvolené prostředky cílí na vyvolání obdivu čtenáře ke kaktusu i k velbloudovi, u mladších žáků zároveň na rozšíření slovní zásoby.