Čtenářská gramotnost
- ×↕
Uvažujme...
- ×↕
Jak aplikovat v základní škole
- ×↕
Co si myslíte o následujících výrocích?
Zkuste nejprve posoudit všechny tři výroky a teprve pak klepněte na Zkontrolovat.
- ×↕
„Na prvním stupni dáme žákům při vstupu do knihovny jen několik návodných otázek, jejich práci nijak neovlivňujeme, mají možnost se radit navzájem, s knihovnicí a i s učitelem... když něco potřebují.“
- ×↕
Souhlasíte správně. Ani na počátku zavádění čtenářských dílen nijak nezasahujeme do výběru knížek, necháváme jejich rozhodování co největší prostor
Špatná odpověď
- ×↕
Správná odpověď
Myslíme, že v tomto případě je lépe souhlasit :-)
- ×↕
„Dáme-li žákům zadání posoudit kvalitu a relevanci zdrojů, můžeme se spolehnout na to, že žáci druhého stupně takovému zadání rozumějí (z češtiny) a mají k tomu předpoklady.“
- ×↕
Správná odpověď
V tomto případě nedoporučujeme souhlasit :-)
- ×↕
Nesouhlasíte správně. Takovéto zadání náročných postupů vyžadující sofistikované dovednosti s češtinářem či učitelem OV nebo dějepisu zkonzultujte; a žákům modelujte potřebné dovednosti; není samozřejmě, že je mají rozvinuté z domova, ale ani ze školy; a bez nich budou tápat.
Špatná odpověď
- ×↕
„Vyvozování problémů bude pro žáky těžké, raději jim poskytněme například učebnici nebo ukázkový postup řešení, a to i tehdy, když vyhledají relevantní informace.“
- ×↕
Správná odpověď
Ani s tímto výrokem nelze zcela souhlasit. Zkusíte nesouhlasit?
- ×↕
Spíše ne; žáci již prokázali, že se orientují; možná zařaďte spíše diskusi všech o tom, jaké jevy zkoumají a s jakými přírodními zákony souvisejí... Ale do stanovování hypotéz zasahujte spíše málo; a následně zařaďte bezpečnou evaluaci, zpětnou vazbu spíše písemnými otázkami než hlasitými, frontálně vyslovovanými soudy... Podpořme jejich odvahu a pocit, že to dokáží; veďme je k riskování, k chybování, ale dejme jim dost prostoru ke korekci a autoevaluaci, zpětnou vazbu poskytujte spíše otázkami než „procenty“).
Špatná odpověď