Činnosti ve dvojicích či malých skupinách probíhají v mateřských školách velmi přirozeně.
- Okamžitá zpětná vazba, která je ve skupině dětí přirozená, kultivuje osobnosti a vztahy ve skupině.
- Vrstevnické učení je plynulé, praktické a i efektivní: dítě nemusí pracovat se všemi zdroji, které jsou k dispozici, a dozví se přirozeně ve vzájemné prezentaci mezi skupinami, co je v nich nejdůležitější.
- Práce ve skupině otevírá příležitosti k samostatnému rozhodování dětí – při rozdělování, výběru zdrojů, zpracování i prezentaci názorů.
Nezapomeňte že:
… podporujeme děti v hodnocení a sebehodnocení vzhledem ke skupinovým činnostem. Děti různými formami (verbálně v diskuzi i neverbálně pomocí hlasovacích systémů či gesty) vyjadřují, co bylo na společném řešení úkolů příjemné, podle čeho si vybíraly kamaráda/ku do skupiny, s čím byly spokojeny a naopak co se jim nedařilo...
… vrstevnické hodnocení je nutné kultivovat; a vždy dětem dávat zpětnou vazbu (komentáře popisným jazykem) – děti se tak nápodobou učitele(ky) učí pojmenovávat, co se daří, respektovat jiná řešení, nekritizovat.