Volte otevřené úlohy, u nichž musí děti přijít na to, že jim nějaká informace chybí a musí ji vyhledat. Při práci s otevřenými úlohami nemusí být jediné správné řešení
Např.: Výběr dopravního prostředku, trasy při návštěvě lékaře, ke kterému jsme objednaní na určitou hodinu. (pěšky – vzdálenost, rychlost chůze, obtížnost terénu, počasí; osobní automobil – trasa, dopravní zpravodajství, parkování; MHD – jízdní řády, navazování spojů, délka trasy, vzdálenost zastávky od ordinace apod.)
Zadání úlohy je klíčem k úspěchu! Na základě zadání by měl žák poznat, co má řešit a jaké informace k řešení potřebuje. Neznamená to však, že přesně takové, nebo dokonce pouze takové, informace musí zadání obsahovat!
Vedeme žáky k tomu, aby dokázali rozlišit podstatné informace od nadbytečných.