Aktivita pro sluchovou analýzu – námět: H. Lišková, Předmatematické představy ve vzdělávacích oblastech RVP PV, In Fuchs, E., Lišková, H., Zelendová, E. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku (Metodický průvodce), JČMF, Praha 2015, ISBN 978-80-7015-022-1.
V rámci hudební výchovy a hudebně-pohybových aktivit předložte dětem obrázek, pojmenujte společně objekt na obrázku a společně slabikujte. Kolik slabik vytleskáme, tolik žetonů k obrázku přiložíme.
Příklad:

Děti v tomto případě nejprve analyzují (vizuální analýza) obrázek, pak slabikují, tedy vnímají rytmus slov a tento rytmus převedou na záznam kvantity (v Očekávaných výstupech jde o části MG-0-2-01, MG-0-2-13, MG-0-2-14). Používají tak různé formy textu, jako jsou piktogramy, grafické záznamy slabik/rytmu (MG-0-2-06, MG-0-2-11). Zajímavý může být i záznam, kde se projeví i délka slabiky

Ke stažení: