Zkusíme ke každému důkazu o učení přiřadit složku a linii čtenářské gramotnosti:
- Žák popíše vlastní pocity po uskutečněném běhu s oporou o svou autentickou zkušenost a porovná je s tím, co se dočetl v předloženém textu.
- Složka: Porozumění textu a interpretace
- Linie: Propojování textu s vlastními znalostmi a zkušenostmi a interpretace.
- Žák dočte poskytnutou povídku až do konce a klade k ní relevantní otázky.
- Složka: Porozumění textu a interpretace
- Linie: Nalezení důležitých informací a myšlenek textu a shrnutí.
- Žák diskutuje svoje pocity z běhání s ostatními žáky.
- Složka: Nejedná se o reflexi čtenářské gramotnosti
- Zde může následně vyplnit cokoliv z oblasti komunikace, výchovy k občanství a ke zdraví, osobnostní a sociální výchovu apod.
- Žák sděluje ostatním, jaké pocity z běhání nalezl v předložené povídce.
- Složka: Porozumění textu a interpretace
- Linie: Vyhledávání a propojování přímo i nepřímo vyjádřených informací podle účelu čtení.