Knihovna
> Čtenářská gramotnost > Rozšiřování rejstříku čtenářských úloh (Modelář)
< Zpět na knihovnu čtenářské gramotnosti
Lekce Čtenářské strategie - shrnování, kladení otázek
- Čtenářské strategie - 1. díl - Co jsou čtenářské strategie - úvodní text k sérii článků o čtenářských strategiích
- Metodika čtenářství - publikace zabývající se čtenářstvím, čtenářskou gramotností obsahuje i praktické ukázky čtenářských lekcí
- Čtenářské strategie od prvních školních dní - článek, který nás seznamuje s jednotlivými čtenářskými strategiemi vhodnými i pro začínající čtenáře
- Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti - Šlapal, Košťálová, Hausenblas - str. 15-28 (nejpoužívanější metody RWCT)
- Grafické organizátory - článek k tématu čtenářských strategií http://www.ctenarska-gramotnost.cz/ctenarska-gramotnost/cg-strategie/graficky-organizator
- Kamil neumí lítat, zatím... aneb čtenářské strategie u nečtenářů - inspirativní nabídka vzdělávacích činností pro učitele MŠ
- Čtenářské strategie - přehled (PDF, 0,2 MB)
- Čtenářská strategie - shrnování (PDF, 0,2 MB)
- Klíčová slova - náměty pro práci se žáky - inspirativní článek
- Co umí strom - text, s kterým se pracuje v lekci
- Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru - inspirace pro učitele MŠ
- Ústřední seznam ochrany přírody
Lekce Autor a adresát
- Analýza vztahu autor - adresát jako nezbytná součást podpory čtenářské gramotnosti dětí a žáků (PDF, 0,3) - materiál pro učitele - zdroj: Kritická gramotnost - o praxi, textech a kontextech
- TIO a reklama - inspirace pro učitele MŠ
- Dezinformační weby I. - video - pořad přibližuje cíle dezinformačních webů
- Dezinformační weby II. - video - pořad vysvětluje, kdo a proč stojí za dezinformačními weby
- Kritická gramotnost - o praxi, textech a kontextech - Jak dnes rozumíme ustáleným prvkům v textu K. Šafránková str.25-28
- Jak začít s rozvojem čtenářské a matematické gramotnosti na SŠ? - webinář P-KAP - příspěvek PPUČ 44:15-59:00
- Jindřich Šídlo - současná média - výklad o současných problémech médií s metodickým listem pro učitele a pracovním listem pro žáky
Lekce Reflexe čtenářských dovedností
- náměty pro mateřské školy: z e-publikace 29 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti v předškolním vzdělávání (PDF, 79 MB):
- Protiklady (strana 113)
- náměty pro 1. stupeň základních škol: z e-publikace 49 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti na 1. stupni základní školy (PDF,54MB):
- Olympijské hry (strana 78)
- náměty pro 2. stupeň základních škol: z e-publikace 39 námětů pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti na 2. stupni základní školy (PDF, 30 MB):
- Hra na vlčí dech a na gazelí nohy (strana 153)
- Toto je můj soused (strana 96)
- Formativní hodnocení. Zkušenosti z praxe PŠÚ.
- Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24,5, s. 721–752. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/2431/1999
- Wiliam, D., & Leahy, S. (2016). Zavádění formativního hodnocení. Praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: Čtení pomáhá, Edulab.
- Očekávané výsledky učení ve čtenářské gramotnosti (PDF, 1,5 MB)